Kajzerek: Pam El

2
VCU News

NBA rządzą kobiety i nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, w jak wielkim stopniu. Wiele z nich w trakcie ostatnich lat bezpośrednio decydowało o rozwoju ligi. Pamela El odgrywała szczególną rolę będąc poważnym sojusznikiem Adama Silvera. To od sposobu w jaki komunikowała zależał to, czy kierunek komisarza zostanie przez rynek odpowiednio przyjęty. Poza jej wybitną kreatywnością była także inspiracją, jako czarnoskóra kobieta stanowiąca przykład sukcesu odniesionego na naprawdę wysokim szczeblu. Wszyscy byli więc nią naturalnie zachwyceni. Pod koniec ubiegłego roku zakończyła współpracę z NBA i zostawiła za sobą idealny produkt, niemalże samoistnie napędzającą się machinę.

NBA is bigger than basketball przyświecało Pam El przez ostatnie cztery lata. Można odnieść wrażenie, że wykonała pracę, za którą nigdy nie została stosownie doceniona. Laury spadały na komisarza Silvera jako głównego architekta. To on zdecydował o zatrudnieniu jej na stanowisku dyrektora marketingowego ligi w 2014 roku.

Obecnie ponad sto państw na całym świecie sprzedaje oficjalne produkty NBA, około 130 tysięcy sklepów, około 400 eventów biznesowych i społecznych rocznie. To skala, do której nie dobił żaden profesjonalny sport w Ameryce.

Pam El rozpoczęła swoją pracę od zidentyfikowania targetu, co poniekąd jest podręcznikowo narzucone. Podzieliła kibiców NBA na dwie grupy – hardkorowców zapaleńców i “tych zaciekawionych”. Dla obu grup przygotowani tzw. plany komunikacji, które miała osiągnąć różne cele. Pierwsza grupa otrzymała dostęp do jeszcze większej identyfikacji ze swoim ulubionym produktem. Druga grupa z kolei miała otrzymać bodziec, by trafić do grupy nr jeden. Plan był jasny i w prosty (choć wysublimowany) sposób realizowany. Hardkorowcy to na ten moment około 200 milionów ludzi na całym świecie.

__________________________________

Chcesz czytać dalej?

Poniżej znajdziesz trzy różne opcje abonamentu. Zdecyduj się na jedną z nich, a w zamian otrzymasz pełny dostęp do wszystkich artykułów na naszej stronie. To dzięki Twojej pomocy portal jest wolny od reklam, a my możemy 24 godziny na dobę dostarczać Ci najświeższych wieści z NBA.

Dokładne informacje i instrukcja jak wygląda proces zakupu znajdują się na stronie FAQ

Jeśli nadal masz wątpliwości, zapraszamy do naszej sekcji z darmowymi artykułami, gdzie będziesz mógł przekonać się, że naprawdę warto.

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni19 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni44 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 360 dni139 zł

25

KOMENTARZE

  1. Świetny artykuł, po raz kolejny pokazujący nam NBA od kuchni.
    Nie zrozumiałem tylko akapitu z maskotką. Od jakiej maskotki się zaczęło? Jaka druga szansa? Dzięki jakiej decyzji odniosła sukces?

    Lubię to: 5