
Nie byłem świadkiem złotej ery koszykówki w NBC, gdy telewizja transmitowała największe sukcesy Michaela Jordana i stała się w dużej mierze współtwórcą legendy koszykarza Chicago Bulls. Dopiero słuchając o tym, jak wielką rolę NBC odegrało w popularyzacji basketu na całym świecie, zacząłem historię odkrywać. NBC starała się dotrzymać kroku Jordanowi, który bezceremonialnie narzucał wszystkim własne standardy. Telewizja, podobnie jak pozostałe elementy tego makrośrodowiska, jakie wokół MJ-a powstało, musiała się dostosować, jeśli nie chciała stracić choć kawałka tej magicznej aury. W następstwie między koszykarzem i NBC zrodziła się więź, która działała na korzyść obu stron. Jordan rozumiał, jak mocna jest siła jego przekazu, a NBC robiła wszystko, by pokazać go w całej jego majestatyczności.
Nie powinien więc dziwić fakt, że Jordan zgodził się dołączyć do zupełnie nowego projektu NBC, które na mocy porozumienia z Adamem Silverem, od sezonu 2025/26 ponownie będzie dostarczać milionom Amerykanów koszykarską rozrywkę na najwyższym poziomie. Kilka dni temu stacja poinformowała w oficjalnym komunikacie, że MJ dołączy do ekipy jako “special contributor”. Choć nie mamy pojęcia, co to w ogóle oznacza, trudno nie być tym faktem podekscytowany, bowiem mówimy o legendzie, która ceni swoją ekskluzywność i bardzo rzadko zapewnia własną perspektywę na sprawy, którymi na co dzień żyjemy. Bez względu na to, jak bardzo będą drżały ręce szef stacji, gdy podpisze pierwszy czek za usługi Jordana, wydaje się, że każdy wydany dolar będzie tego warto. Głód Jordana jest bowiem wielki.
– Jestem niesamowicie podekscytowany powrotem NBA na NBC – powiedział Michael Jordan w wiadomości wideo. „NBA na NBC była ważną częścią mojej kariery i cieszę się, że mogę być specjalnym współpracownikiem tego projektu. Nie mogę się doczekać, aż zobaczymy się wszyscy, gdy NBA na NBC wystartuje w październiku – dodał.
To dla NBC wielka sprawa. Nawet jeśli Michael Jordan będzie tylko kilkusekundowym segmentem w dedykowanym programie, to media zaczną się przerzucać analizą każdej opinii GOAT-a. 11-letnia umowa NBC z NBA i WNBA zacznie obowiązywać od października. Serwis Peacock będzie transmitował mecze w poniedziałkowe wieczory, natomiast NBC i Peacock będą wspólnie pokazywać wtorkowe regionalne doubleheadery. Dodatkowo, w styczniu NBC i Peacock uruchomią „Sunday Night Basketball” – niedzielne wieczorne mecze koszykarskie. Jest to swego rodzaju powrót do klasyki, jaką starsze pokolenie kibiców może pamiętać z lat 90.
Chcesz czytać dalej?
Poniżej znajdziesz trzy różne opcje abonamentu. Zdecyduj się na jedną z nich, a w zamian otrzymasz pełny dostęp do wszystkich artykułów na naszej stronie. To dzięki Twojej pomocy portal jest wolny od reklam, a my możemy 24 godziny na dobę dostarczać Ci najświeższych wieści z NBA.
Subskrybcja
Uzyskaj dostęp dopełnej treści artykułów.