Kajzerek: Człowiek, który stworzył Trade Machine

3
Detroit News

Oprócz umiejętności i wiedzy technicznej, potrzeba też bardzo dużo samozaparcia, by korzystając z setek algorytmów stworzyć mechanizm, który pierwotnie miał być wyłącznie zabawką dla kolegów z pracy. W 2006 roku ESPN przedstawiło niemalże rewolucyjne narzędzie. Na pewno rewolucyjne w postrzeganiu twitterowych fanatyków, którzy potrzebowali podkładki pod swoje wielkie off-seasonowe idee. Trade-machine, bo o nim mowa, zyskało ogromne znaczenie na forum wszelkiej maści dywagacji o przyszłości. Wystarczyło poprzestawiać kilka nazwisk, dołożyć do tego pasujące kryteria i stworzyć transfer rozbijający ligowy krajobraz na drobne kawałki.

Jednak po drodze trade-machine stało się czymś znacznie więcej. Stało się narzędziem kontroli, oceny, werdyktów i narracji, które napędzały się same, jeśli ktokolwiek opiniotwórczy uznał je za realny scenariusz zdarzeń już w gabinetach generalnych menadżerów. Zapewne niejeden z was był w tym miejscu – próbując tych algorytmów, szukając wymian mniejszych i większych. To zwyczajnie dobra zabawa, zapewne sam twórca nie spodziewał się, że będzie aż tak dobra i w efekcie urośnie do rangi game-changera w dyskusjach.

A ojcem projektu jest Sachin Gupta, nowy członek biura Gerssona Rosasa. Gupta stworzył Trade-Machine, bo było fanaberią ESPN, które uchodzi za najbardziej opiniotwórcze sportowe medium w Stanach Zjednoczonych. Narzędzie miało zapewniać przewagę, miało pozwolić dziennikarzowi powiedzieć: “ha! a nie mówiłem…”. Wystarczyło, by jedno nazwisko spośród grona publicystów wrzuciło na swojego twittera screena z – jakże wymownym i obrazkowym – “this trade is successful”, a wśród fanów rozpętała się burza domysłów, pragnień i modlitw. Narzędzie idealne zarówno po to, by tworzyć platformę do rozmów, ale także po to, by – nie ukrywajmy – manipulować zachowaniem sportowej społeczności.

__________________________________

Chcesz czytać dalej?

Poniżej znajdziesz trzy różne opcje abonamentu. Zdecyduj się na jedną z nich, a w zamian otrzymasz pełny dostęp do wszystkich artykułów na naszej stronie. To dzięki Twojej pomocy portal jest wolny od reklam, a my możemy 24 godziny na dobę dostarczać Ci najświeższych wieści z NBA.

Dokładne informacje i instrukcja jak wygląda proces zakupu znajdują się na stronie FAQ

Jeśli nadal masz wątpliwości, zapraszamy do naszej sekcji z darmowymi artykułami, gdzie będziesz mógł przekonać się, że naprawdę warto.

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni19 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni44 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 360 dni139 zł

35

KOMENTARZE