Kajzerek: Koszykarska dojrzałość DeRozana


Autor:
FavoriteLoadingdodaj do ulubionych tekstów | dodano: 12 lutego 2018
fot. AP Photo

fot. AP Photo

Toronto Raptors prawdopodobnie znowu będą przemilczani. Pamiętam, gdy kilka lat temu Maciek powiedział, że “przecież zespół z Kanady nie może być mistrzem”. Towarzyszył temu żartobliwy ton, ale wówczas faktycznie Raptors byli tylko pozornym zagrożeniem, m.in. przez to, że DeMar DeRozan był mocno ograniczony przez swoje mid-range love. Postanowił jednak zainwestować sporo czasu w rozwój i na przestrzeni ostatnich dwóch lat wiele rzeczy uległo zmianie. DeRozan dołączył do nurtu i zaakceptował zmiany zachodzące w koszykówce. Zamiast się im konsekwentnie opierać, postanowił dołożyć do swojej gry obecność na dystansie.

Na dobrą sprawę nadal jest wiele rzeczy, które może robić lepiej, ale po raz pierwszy w swojej karierze oddaje ponad trzy próby z dystansu na mecz. Mając to na uwadze, średnia 33,3% powinna być dla DeMara motywacją. Od początku kariery zawodnika – eksperci podkreślali, że są pod ogromnym wrażeniem jego etyki pracy. Bardzo sprawnie poradził sobie z przejściem w profesjonalizm i lekceważący stosunek ligi w stronę Raptors odegrał w tym swoją rolę (trzymał zawodnika poza nieustannie weryfikowaną przez media i otoczenie skalą oczekiwań). Pojawił się jednak problem w postaci braku rzutu za trzy, który z każdym kolejnym sezonem ewolucji NBA, przeszkadzał zawodnikowi coraz bardziej.

__________________________________

Chcesz czytać dalej?

Poniżej znajdziesz trzy różne opcje abonamentu. Zdecyduj się na jedną z nich, a w zamian otrzymasz pełny dostęp do wszystkich artykułów na naszej stronie. To dzięki Twojej pomocy portal jest wolny od reklam, a my możemy 24 godziny na dobę dostarczać Ci najświeższych wieści z NBA.

Dokładne informacje i instrukcja jak wygląda proces zakupu znajdują się na stronie FAQ

Jeśli nadal masz wątpliwości, zapraszamy do naszej sekcji z darmowymi artykułami, gdzie będziesz mógł przekonać się, że naprawdę warto.

Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 30 dni19 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 90 dni44 zł
Dodaj do koszyka

Formularz zamówienia

NazwaPrzelew
Abonament 360 dni139 zł

33

Komentarze

  1. fluber

    12 lutego 2018 o 22:42

    DeRozan szósty sezon z rzędu ma ujemny on/off, głównie przez to, że w obronie jest pachołkiem. Do tego jest GOAT play-off chokerem ( ostatnie playoffs on/off minus 13, rekordowe 43% eFG.) To że jest w dyskusji o mvp pokazuje tylko, że nabijanie statów plus dobry bilans drużyny wystarczą zeby ubiegać się o to miano. Klay, Oladipo,Beal, czy Butler są o klasę lepsi. DeRozan to poziom mniej więcej Gary’ego Harrisa. Może top 20 gracz nba, ale w żadnym wypadku poziom mvp #przestańcieokradaćhardena

    Lubię to: 1
    • Rogal

      12 lutego 2018 o 23:38

      Poziom Gary’ego Harrisa – fluber, opowiesz mi więcej?

      Lubię to: 5
    • Michał Kajzerek

      13 lutego 2018 o 02:39

      Powiedz proszę, na którą Ty patrzysz statystykę… https://ibb.co/k3KQfn, https://ibb.co/cWn6mS

      Lubię to: 0
      • fluber

        13 lutego 2018 o 05:52

        Tak jak napisałem wcześniej patrzę na on/off, a zródłem oczywiście basketballreference.

        Lubię to: 0
        • Michał Kajzerek

          13 lutego 2018 o 06:28

          Ze statystykami jest tak, że jak chcesz podeprzeć czymś argument, to w stosie tych zaawansowanych na pewno znajdziesz coś, co pasuje. ;)

          Lubię to: 3
          • fluber

            13 lutego 2018 o 06:41

            Akurat te on/off z poprzednich sezonów są dosyć miarodajne. Oczywiście w tym sezonie trudno powiedzieć na ile maja sens, bo raptors mają historycznie dobrą ławkę, która często nie musi grać przeciwko starterom rywali, więc on/off może być trochę mylący, ale z pewnoscią derozan wciąż mocno pogarsza obronę i stąd ostatecznie on/off wychodzi mu ujemny. Derozan w większości zaawansowanych statów typu on/off czy rpm jest lata świetlne za butlerem, oladipo czy nawet garym harrisem. Widac ze jest efektywniejszy ale dopoki nie zacznie byc plusowy w playoffs ( gdzie regularnie co roku wychodzi że jego indywidualne postępy nie przekładają się na grę w playoffs) nie uwierzę w jego przemianę.

            Lubię to: 0
    • Piotr Z

      13 lutego 2018 o 13:19

      To powiedz mi teraz, że tych wszystkich zawodników wybrałbyś ponad Derozana w wyborze ala All-Star ten sezon?
      Klay czy Butler zgodzę się, że są „all-around player”. Harden zdecydowanie lepszy zawodnik niż DeRozan ale w jego przypadku to samo można powiedzieć o obronie i PO. Oladipo? Gość który zagrał połowę dobrego sezonu. Gary Harris przecież on nie byłby kandydatem do All-Star nawet na wschodzie przy obecnych kontuzjach. Beal’a pomijam do nie jestem prywatnie jego fanem i brak u mnie choć nutki obiektywizmu;)
      Raptors ssali w PO ale też są finalistami konferencji i półfinalistami. Rozjechał ich James ale innych też. Jago kibic oglądam dużo meczów Raptors i w ostatnich 2 PO DeRozan przynajmniej starał się brać odpowiedzialność na siebie. Znikał Lowry, JV i ławka byli niewykorzystywani, zawodził trener. W obecnym sezonie najbardziej imponuje gra z piłką DeRozana. Asyst w obecnym sezonie ma już prawie tyle samo co w całym poprzednim i widać to w grze.

      Lubię to: 3
      • fluber

        13 lutego 2018 o 17:01

        Wybór MVP to wybór specyficzny i DeRozan będzie wysoko w tym głosowaniu i oczywiście sam bym wstawił jedynie Butlera i może Oladipo spośród SG wyżej w takim głosowaniu. W TOP 10 mojego głosowania byłby na pewno. Ja wymieniłem zawodników z pozycji SG, którzy są na ten moment lepsi od DeRozana, a nie zawodników którzy są bliżej statuetki MVP. To często dwie różne rzeczy ( patrz LeBron, najlepszy od lat gracz w lidze).

        Możemy się oczywiście przerzucać argumentami, ale moim zdaniem nie może być rozpatrywany w kategorii MVP gracz, którego drużyna gra lepiej, kiedy nie ma go na boisku. Niezależnie od jego indywidualnych statystyk.

        Lubię to: 0
        • Piotr Z

          13 lutego 2018 o 18:26

          W którym miejscu napisałem o MVP? Chodziło mi o czyste wybranie jak na podwórku do drużyny. Tworzysz skład i mając wybór w jakiej kolejności wybierzesz tych zawodników. Dokładnie jak James z Curry wybierali do All-Star.
          Właśnie pisałem o zawodnikach lepszych od DeRozana. Harden lepszy zgodzę się. Klay czy Butler jako połączenie obrona/atak również. Natomiast Gary Harris?! Oladipo pewnie lubisz ale obiektywnie patrząc co ten koleś osiągnął, co pokazał w poprzednich drużynach, jakie ma sukcesy w PO. U DeRozana tym się podpierasz pisząc jaki to on kiepski,a u Oladipo całkowicie to pomijasz.
          Jako fan Raptors uważam, że DeRozan nie zasługuje na MVP. Nawet nie byłby by w pierwszej piątce,a w mojej opinii MVP to zawodnik, który ma największy wkład w sukcesy drużyny. Np. dla mnie MVP GSW jest Curry przez to jak gra z nim się zmienia, ile daje drużynie sama jego obecność.

          Lubię to: 0
          • fluber

            13 lutego 2018 o 18:32

            Do ASG wybrałbym wysoko DeRozana w drafcie takim, jak zrobili LeBron i Curry, ale tylko dlatego, że tam obrona nie ma znaczenia.

            Co do DeRozana i Harrisa, gdybym miał budować drużynę i miał pewną pierwszą opcję w ataku, wolałbym Harrisa, gdybym nie miał, wolałbym DeRozana.

            Co do Oladipo i DeRozana. W zeszłorocznych play-offs DeRozan miał on/off minus 13, Oladipo miał on/off plus 17.

            Lubię to: 0
        • Piotr Z

          13 lutego 2018 o 20:08

          * Nie mogę odpowiedzieć do następnego więc odpowiadam do tego

          Moje statystyki Oladipo z PO 2017, wszystko podane na mecz. Punkty 10.8 przy skuteczności 34.4% i za trzy 24% Off Rating 86 Def Rating 116 Michał ma rację zawsze znajdziesz statystykę na potwierdzenie swoich racji.
          Pewnie się zgodzisz, że fajnie by było dokończyć tą dyskusję przy serii PO w tym rokmu między tymi zawodnikami/drużynami ;)

          Lubię to: 0
  2. Michał Kajzerek

    13 lutego 2018 o 07:33

    I ja szanuję Twoją opinię. :)

    Lubię to: 0
  3. Dawid01

    14 lutego 2018 o 00:10

    Zapominamy często o najważniejszej statystyce – zwycięstwach. A skoro Toronto ma ich najwięcej na Wschodzie, a DeRozan jest liderem tego zespołu to branie go pod uwagę w kategorii MVP ma jak najbardziej sens.

    Lubię to: 2

Skomentuj